نقاشی ساختمان در کیش

با توجه به شرایط محیطی و جوی که در جزیره کیش وجود دارد؛ نقاشی ساختمان اکثر دیوارها با رنگ اکرلیک انجام می شود. رنگ اکرلیک رنگی قابل نظافت است و به سه دسته براق، نیمه براق و مات تقسیم می شود. از رنگ روغنی برای نقاشی و رنگ آمیزی دیوارها در کیش استفاده نمی شود. چون بوی رنگ روغنی بسیار زننده است و در آب و هوای شرجی کیش مدت بسیار زیادی این بو در پروژه باقی می ماند. رنگ آکرلیک نسبت به کاغذ دیواری هم بیشتر استفاده می شود زیرا کاغذ دیواری در آب و هوای کیش بعد از مدتی چسبندگی خود را از دست می دهد و ترمیم آن بسیار پر هزینه است. اما رنگ اکرلیک هر چند سال یکبار با توجه به کثیف شدن به راحتی قابل ترمیم است و با یک یا دو دست رنگ به شکل اول برمی گردد.

نقاشی ساختمان در کیش


انواع نقاشی ساختمان براساس نوع رنگ

برای نقاشی ساختمان دیوارهای داخلی واحد، رنگ آکرلیک نیمه براق پیشنهاد می شود. رنگ براق برای دیوارهای داخلی باعث انعکاس نور زیاد می شود و رنگ مات هم برای شستشو و نظافت خیلی مناسب نیست. برای رنگ آمیزی سقف های فضای داخلی رنگ پلاستیک پیشنهاد می شود. البیته این پیشنهاد برای پایین آوردن هزینه است و نیازی به رنگ آکرلیک نیست. چون سقف در دسترس نیست که کثیف شود و نیاز به نظافت داشته باشد. برای نقاشی ساختمان بخش مشاعات ساختمان به علت شرجی بودن جزیره کیش فقط رنگ مخصوص نما پیشنهاد می شود. که از نظر مقاومت در برابر رطوبت جایگاه بالاتری نسبت به رنگ اکرلیک داخلی دارد.

انواع برند نقاشی ساختمان در کیش

برندهای رنگ، نقاشی ساختمان که در جزیره کیش مرسوم شده است ساندورا و پارس دکو می باشد. اما در صورتیکه کارفرما تمایل داشته باشد از برندهایی نظیر الوان، سحر و هادی که در سرزمین اصلی مرسوم هستند استفاده کند آذین پیمان نیز استقبال می کند. اگر از نظر هزینه ای برای کارفرما محدودیتی نباشد می توان رنگ جوتن که وارداتی است و کیفیت بالایی دارد را پیشنهاد کرد. نقاشی ساختمان در کیش باید با توجه به نوع آب و هوای منطقه انجام شود.

البته قابل ذکر است علاوه بر کیفیت رنگ مورد استفاده نحوه اجرای رنگ آمیزی از ابتدایی ترین مرحله که لیسه کشی است تا بتونه و پرایمر و سمباده زنی و اجرای رنگ های آستر و رنگ رویه اصلی اهمیت ویژه ای دارد. برای رنگ آمیزی روی کناف بتونه و درزگیری و در صورت نیاز ماستیک کامل کناف زیر سازی اولیه است. در نهایت رنگ از نظر بصری دارای موج نباشد و یا بر اثر اجرای اشتباه بتونه طبله نکند و مسایل فنی از این قبیل روی سطوح فلزی که با رنگ روغنی انجام می شود نیز مراحل مجزا دارد. مانند زنگ زدایی کامل فلز و اینکه فلط اصطلاحا سفید شود و بعد مراحل به ترتیب انجام شود.



قیمت نقاشی ساختمان در کیش چقدر است؟

هزینه اجرای نقاشی ساختمان در کیش به دلایل زیادی بستگی دارد که به ترتیب بررسی می کنیم:
  1. زیر کار سطحی که نقاشی انجام می شود؛ سیمان، پانل سیمانی، پانل گچی، گچ، سیمان زبره یا نرمه است. تمامی این موارد به نسبت مصرف متریال زیر سازی و زمان اجرا تاثیر مستقیم بر هزینه نقاشی ساختمان دارد.
  2. ارتفاع کار ضریبی به قیمت اجرا دارد و یا اصطلاحا دستگیری کار که شامل فلت بودن فضا و یا داشتن باکس و جزییات اجرایی برای سطح مورد نظر است که این عوامل نیز هزینه های اجرای نقاشی ساختمان را بالا می برد.
  3. رنگ مورد استفاده با توجه به تنوع قیمتی رنگ ها نیز از عوامل تعیین کننده قیمت نقاشی ساختمان است. مسلما رنگ های ایرانی قیمت مقرون به صرفه تری نسبت به رنگ های وارداتی دارند.
  4. اگر نقاشی روی کناف باشد و کارفرما درخواست ماستیک کردن کامل کناف را داشته باشد هزینه ماستیک به هزینه های اجرا اضافه می گردد. یا دیوار گچ و یا سیمان که نیاز به موج گیری توسط نقاش داشته باشد نیز هزینه جداگانه محاسبه می گردد.
  5. قیمت اجرای رنگ نما به دلیل ارتفاع و مخصوص بودن رنگ نما از نقاشی داخل ساختمان گرانتر است.
  6. ضخامت رنگ نهایی اجرا شده که بستگی به تعداد دفعات پوشش رنگ دارد نیز یکی از عوامل مهم تاثیر گذار در قیمت است.


مراحل اجرای نقاشی ساختمان توسط تیم آذین پیمان

برای اجرای نقاشی ساختمان در کیش شرکت آذین پیمان ابتدا متخصص استاد کار نقاشی را برای بازدید پروژه می فرستد. در این بازدید مشاوره های لازم به کارفرما داده می شود. تمامی نقطه نظرات کارفرما شنیده و ثبت می شود که به نسبت همین نکات قیمت نهایی اجرا به کارفرما داده میشود. بعد از اینکه کارفرما پیشنهاد قیمت نقاشی ساختمان را پذیرفت برای عقد قرارداد با ایشان اقدام می شود. بعد از این مراحل اجرای نقاشی در پروژه به ترتیب زیر شروع می شود.

  1. هر سطح از نقاشی ساختمان یک مرحله اولیه دارد. به عتوان مثال سطح کناف که تازه اجرا شده اگر ایراداتی مثل شل بودن پیچ یا نداشتن پخ کافی در لبه ها باشد، برطرف میگردد. در مورد سطح گچی یا نرمه ابتدا لیسه کشی انجام می شود. در این مرحله اگر اضافاتی روی سطح باشد برطرف میگردد. اگر سطح بازسازی باشد یا درزهایی داشته باشد باید درزها را بازکرد تا بتونه صحیح انجام داد.
  2. مرحله بتونه کشی روی سطوح گچی یا نرمه و برای سطوح کناف تازه اجرا شده. بتونه و درزگیری که سه مرحله بتونه و اجرای نوار درزگیر و بتونه مجدد است.
  3. مرحله سمباده زنی روی بتونه خشک شده که خیلی اهمیت دارد و سطح را برای مرحله بعد آماده میکند.
  4. مرحله پرایمر که به عنوان عایق در سطح روی بتونه اجرا میگردد و در این مرحله چنانچه از اجرای مراحل قبل ضعف داشته باشیم نمایان میشود و برطرف میشود.
  5. مرحله چک نهایی بعد از پرایمر و در صورت نیاز لکه گیری مجدد انجام میشود.
  6. آستر دست اول رنگ انجام میشود و به ترتیب آستر دست دوم و در نهایت رنگ رویه انجام میشود.


مراحل رنگ کردن ساختمان در کیش کدامند؟

  1. اولین مرحله پس از لیسه کشی نیاز به بتونه کاری داریم. براحتی می توان بجای مرحله به مرحله بتونه کردن که معمولا باید 3 مرحله باشد؛ با حذف یک مرحله در 2 مرحله اجرایی به همان سطح یکنواخت برسیم. اما نکته مهم این است که خشک نشدن صحیح بتونه دست اول، که با مرور زمان باعث ترک خوردگی یا طبله می شود.
  2. مرحله دوم که اجرای پرایمر است. اگر از پرایمر شیری رنگ استفاده شود علاوه بر خاصیت پرایمر مقداری سطح رنگ سفید بخود می گیرد. با حذف یک مرحله  رنگ کردن، به پوشش ظاهری رسید. اما نکته اینجاست که این پوشش ضخامت واقعی رنگ نیست.
  3. مرحله سوم که اجرای رنگ شروع می شود شامل سه دست رنگ می باشد. در مورد مصرف رنگ برای این مرحله در صورت آگاه نبودن کارفرما و بخصوص مواقعی که قیمت قرارداد از قیمتهای واقعی پایینتر باشد متاسفانه تقلب هایی صورت میگیرد و نقاش برای صرفه جویی در هزینه ها چند سطل رنگ اصلی و مورد قبول را در حضور کارفرما وارد پروژه میکند. اما در ادامه پروسه رنگ آمیزی کسری ها را از رنگهای ارزان و بی کیفیت استفاده میکند.

معایب نقاشی ساختمان ارزان چیست؟

نقاشی ساختمان در کیش مثل همه کارهای ساختمانی از دو بخش تامین مصالح و دستمزد تشکیل شده است. هر دو بخش آنالیز مخصوص خودش را دارد تا به یک هزینه تمام شده برسد. بعد این قیمت تمام شده برای پیمانکار نقاشی عدد پایه ای محسوب می شود که روی این قیمت سود خودش را بصورت ضریب از 15 تا 30 درصد در نظر می گیرد. این تغییرات بستگی به عواملی از قبیل سختی کار، زمان بندی پروژه، نحوه پرداخت صورت وضعیت، ریسک پروژه از نظر ارتفاع و خطرات جانبی، فصل اجرای پروژه به نسبت لوکیشن،(تابستان در کیش باید ضریب بالاتری داشته باشد)، وضعیت بازار از نظر عرضه و تقاضا دارد.

اما موضوع مهم این است آیا پیمانکار با ضرر کار می کند؟ به عنوان مثال برای هر متر مربع رنگ آکرلیک در نمای تکسچر درشت حدود 600 گرم رنگ استفاده می شود و نیم ساعت استاد نقاش که مجموع این هزینه ها به یک عدد ثابت میرسد. حالا چطوره که کارفرما به همه رنگ کارها میگه از قیمت شما پایینتر قیمت دادند. در این بین پیمانکار نقاش که نیاز به پروژه دارد پایین ترین قیمت و غیر منطقی را میپذیرد و کارفرما را خوشحال میکند. غافل از اینکه این پیمانکار با اصرار کارفرما مجبور به کم کاری و کم گذاشتن از مصالح و روند اجرا میشود. مثلا از رنگهای بی کیفیت و گاها رنگهایی که اصلا مخصوص نما نیستند برای پروزه استفاده می شود. این رنگ برای فضای داخلی ساخته شده و پس از مدت کوتاهی این رنگ از روی نما شسته می شود.

نمونه کارهای ام دی اف آذین پیمان کیش

چرا آذین پیمان را برای کار نقاشی ساختمان در کیش انتخاب کنیم؟

آذین پیمان بعد از سالها تجربه در اجرای نقاشی ساختمان در کیش تسلط کامل روی نکات و مصالح مصرفی اجرای نقاشی دارد. بنابراین جهت اجرای نقاشی تیم قوی با تعداد بالا نیرو فراهم کرده است که بتواند با پروژه های بیشتری همکاری داشته باشد. بطوریکه به هیچ کارفرمایی بدقول نشود و برای تامین مصالح رنگ به دلیل حجم زیاد کاری قیمت مناسب با کیفیت مناسب را خریداری میکند. آذین پیمان برای سود بیشتر حاضر به تقلب در هیچ مرحله ای نیست. تا آخر پروژه و حتی پس از آن که اصطلاحا دوره تضمین نامیده میشود در کنار کارفرما در پروژه حضور دارد.

 

دریافت مشاوره

 

مجله آذین‌پیمان

محلی برای حل چالش‌های شما

۱۶ مهر, ۱۴۰۲
هنر ترکیب رنگ برای نقاشی ساختمان

ترکیب رنگ نقاشی ساختمان

ترکیب رنگ نقاشی ساختمان یکی از مهمترین و اصلی‌ترین بخش‌های زیباسازی ساختمان و دکوراسیون است. بدون شک کیفیت مصالح، تخصص استاد نقاش و نوع رنگ […]
۱۳ مهر, ۱۴۰۲
رنگ آمیزی سقف ساختمان

رنگ آمیزی و نقاشی سقف ساختمان

نقاشی فضای داخل ساختمان شامل دو بخش اصلی دیوارها و سقف است. البته نقاشی درب و پنجره و در برخی موارد سرامیک و قرنیز و […]
۱۲ مهر, ۱۴۰۲
انواع بلکا و روش اجرای آن

انواع بلکا و روش اجرای آن

بلکا (Belka) یک نوع پوشش طبیعی گیاهی از نوع سلولزی است که به جای رنگ برای دیوار و سقف استفاده می‌شود. روش اجرای بلکا نسبت […]